MESTRES I PROFESSORS EN CATALÀ - ILLES BALEARS
DONAM
SUPORT A:
La bona feina feta pels docents dels centres
educatius de les Illes Balears a favor de l’ensenyament en català, eina de
normalització i de cohesió social, des de la transició democràtica fins ara, i
que compta amb el 87% del suport dels pares i mares.
Els projectes lingüístics dels centres (PLC) que fan l’ensenyament en
català i que garanteixen que al final de l’escolarització obligatòria l’alumnat
acabarà sabent les dues llengües oficials.
Un model educatiu que potenciï l’ensenyament d’una llengua estrangera
amb professors formats i acreditats per garantir la qualitat de l’ensenyament
de la llengua i dels continguts de les matèries no lingüístiques que
s’imparteixin. Ara no es disposa de prou pressupost per fer un pla de formació.
La immersió lingüística en català que s’aplica als centres amb el
consens de la comunitat educativa. Les avaluacions certifiquen que la competència
lingüística dels alumnes és igual de bona amb les dues llengües oficials.
La presència majoritària d’hores lectives en català, ja que sinó és
impossible que un infant que a ca seva parla castellà, o una altra llengua,
acabi l’escolarització obligatòria sabent el català.
L'escola que no separa els alumnes ni en centres, ni tampoc en aules
diferents, on els infants i joves participen de les mateixes experiències, conviuen
i s’enriqueixen amb les aportacions de tots. Una escola inclusiva i integradora que avança pedagògicament
i socialment.
L’ensenyament en català perquè tots el puguin saber i puguin exercir
la llibertat de triar amb quina llengua volen parlar i puguin arribar a tenir
les mateixes oportunitats que els autòctons. No dominar formalment la llengua
del territori els pot restar oportunitats futures.
El Pla d’Acolliment Lingüístic i Cultural (PALIC) que atén l’alumnat
immigrat que no coneix la llengua pròpia i que l’ajuda en la integració al
centre, s’ha de mantenir.
El manteniment i l’augment de les competències del Consell Escolar com
a garantia de la participació democràtica i equilibrada de tota la comunitat
educativa.
La continuïtat en l’exercici de la responsabilitat dels cossos docents
en qüestions pedagògiques i organitzatives als centres i en la presa de decisions
que afecten el currículums, els objectius, els continguts, les competències
bàsiques o qualsevol aspecte que afecti els Projectes lingüístics o els
Projectes educatius del Centre.
El reforç a l’àrea d’anglès en desdoblaments, laboratoris d’idiomes,
ràtios més baixes, intercanvis, pel·lícules en versió original en anglès,
auxiliars de conversa, materials didàctics innovadors i grups de conversa.
Declaració a favor de garantir:
- El coneixement i l’ús de la llengua pròpia.
- Assegurar la competència lingüística en les dues llengües
oficials.
- Facilitar l’aprenentatge d’una llengua estrangera.
Com que pensam
que el present model no garanteix cap de les tres coses demanam la RETIRADA DEL DECRET DE TRACTAMENT INTEGRAL DE
LLENGÜES.
Els
sotasignats mestres, professors, professores,
del
Centre................................................................................................................................................ Localitat ................................................................................................
Illa...........................................
Nombre
total de docents al centre
......................................................
Nom i llinatges
|
Document d’identitat
|
Signatura
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada